عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپدیت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : سه شنبه 27 خرداد 1399
بازدید : 968
نویسنده : نعـــــــــــــــیم ایــــــرانــــی

شما نیازی به PS4 Pro ندارید ، اما وقتی بازی ها را در 4K مشاهده می کنید ، یکی را می خواهید


 
بسته نرم افزاری پلی استیشن 4

کنسول PlayStation 4 Pro 1TB

 
جزئیات امتیاز
DT محصول توصیه شده
"PlayStation 4 Pro اولین کنسولی است که بازی های 4K UHD را جدی می گیرد."
  • بازی 4K با قیمت کمتر از 500 دلار
  • تصاویر در عناوین انتخابی پلی استیشن VR را بهبود می بخشد
  • باعث می شود همه بازی ها کمی بهتر از PS4 استاندارد اجرا شوند
  • به نظر می رسد حتی در تلویزیون های 1080p خوب است
  • پشتیبانی از تمام بازی های PS4
  • تنظیم HDR می تواند دشوار باشد
  • عناوین بسیار کمی در هنگام عرضه 4K پشتیبانی می کنند
  • بدون پخش کننده Blu-ray 4K
MSRP 399.99 دلار

این بررسی آخرین بار توسط Cody Perez ، مشارکتگر دیجیتال Trends در تاریخ 5/11/2020 به روز شد.

PlayStation 4 Pro سونی اولین بار در نوع خود برای کنسول های بازی هنگام معرفی در نوامبر 2016 بود که به لطف داشتن کارت گرافیکی بهتر و سایر سخت افزارها ، قادر به پردازش گیم پلی در رزولوشن 4K UHD با دامنه پویای بالا (HDR) بود.

با وجود این ، برخلاف جهش سخت افزاری گذشته برای کنسول های بازی ، Pro هنوز هم در هسته خود پلی استیشن 4 است. این نمی تواند بازی یا حالت بازی را که در یک کنسول پرتاب استاندارد یافت نمی شود بازی کند. در عوض ، Pro به بازیکنانی که اهمیتی در مورد گرافیک و وضوح تصویر دارند ، این امتیاز را می دهد که بدانند که بازی های خود را به خوبی انجام می دهند.

این کنسول تمام کاری را که شما نیاز دارید برای تبدیل کردن آن به محور یک سیستم رسانه ای سطح بالا انجام نمی دهد.

پلی استیشن 4 پرو از این نظر تا حد زیادی موفق است. PS4 Pro هنگام پخش در یک تلویزیون 4K ، بازی ها را واضح تر و دقیق تر جلوه می دهد. در یک مجموعه استاندارد HD کامل ، بازی ها هموارتر عمل می کنند. این بهترین PS4 است که هم اکنون می توانید خریداری کنید .

ما به جعبه بزرگتری احتیاج داریم!

از نظر جسمی ، PS4 Pro تفاوت چندانی با همتای جدید خود ، PS4 "Slim" ندارد. این طراحی همان طراحی تیز و شیب دار ، اما به جای دو "تخته سنگ" است. طرفدار به اندازه ای که ممکن است با دیدن آن حدس بزنید نیست. در 295 32 327 x 55 میلی متر ، دو سانتی متر پهن تر و دو سانتی متر عمیق تر از PS4 اصلی است. در وزن 7.3 پوند نیز پوند سنگین تر از PS4 اصلی است و تقریباً سه پوند بیشتر از Slim است. بعد دوباره ، این کنسول است که فقط بیشتر اوقات زیر تلویزیون شما می نشیند ، پس چه کسی اهمیت می دهد؟

همچنین دارای درگاه های اضافی دیگری است: درایو نوری و دو درگاه USB 3.1 در جلو ، PS4 استاندارد هستند اما Pro دارای یک درگاه USB 3.1 اضافی در قسمت پشتی است که در صورت داشتن هدست PSVR مفید است. برای قرار دادن سیگنال 4K ، درگاه HDMI در Pro HDMI 2.0 است. Pro همچنین دارای پورت نوری است که در PS4 اصلی گنجانده شده است ، اما از "لاغر" خارج شده است.

جالب اینجاست که درایو نوری PS4 Pro همان مورد استفاده در PS4 است ، به این معنی که برخلاف قدرتمندتر Xbox Series X ، از 4K Blu-ray پشتیبانی نمی کند . این کنسول قادر خواهد بود تا محتوای 4K HDR را از برنامه هایی مانند Netflix و Hulu پخش کند ، اما عدم پشتیبانی بدان معنی است که کنسول تمام کاری را که شما نیاز دارید انجام نمی دهد تا آن را به عنوان محور یک سیستم رسانه ای سطح بالا قرار دهد.

PS4 Pro هنگام پخش در یک تلویزیون 4K UHD ، بازی ها را واضح تر و دقیق تر جلوه می دهد.

تغییرات واقعی در داخل است. PS4 Pro دارای کارت گرافیک AMD 4 Radeon 4 Teraflop (TFLOP) AMD است که یک پیشرفت جدی است. مانند PS4 استاندارد ، از پردازنده 8 هسته ای AMD x86-64 Jaguar بهره می برد ، اما سرعت ساعت تا 2.1 گیگاهرتز افزایش یافته است. این ویژگی دارای 8 گیگابایت رم DDR5 ، دوباره مانند PS4 اصلی است ، اما همچنین دارای یک گیگابایت اضافی RAM DDR3 برای اداره حالت های صرفه جویی موقت برای بازی ها و برنامه های باز است. Pro از یک هارد 1TB بهره می برد که مانند PS4 می تواند با هر هارد 2.5 اینچی SATA جایگزین شود .

نکته اصلی ارتقاء فنی Pro بیشتر از لوازم آرایشی است. حتی بدون پشتیبانی نرم افزار از طرف توسعه دهندگان انفرادی ، بازی ها و برنامه ها راحت تر اجرا می شوند ، و بار بار ممکن است کوتاه شود. برخی از بازی هایی که سخت افزار بازی ها را به محدوده آن سوق می دهند (یا بهینه سازی خوبی نداشته اند) کمتر لکنت خواهند کرد یا قطره های فریمرتری کمتری می بینند. در عین حال ، این نوعی جهش نیست که نسل جدید بازی هایی مانند PS5 را بعداً امسال با مشخصات بسیار قدرتمندتری نسبت به PS4 قادر می سازد . حتی اگر سونی اجازه PS4 Pro را به صورت انحصاری می داد ، این بازی ها خیلی بزرگتر یا از نظر محتوا نیستند از آنچه که اکنون با نسل بعدی بازی می کنیم و به دلیل انتشار عرضه می شوند. کارت گرافیک بهبود یافته می تواند به مرور زمان به بازی های دقیق تر و دقیق تری منجر شود ، اما این همان است.

مردمان شادو خوشحال

مزیت اصلی PS4 Pro امکان انجام بازی با رزولوشن 4K UHD است. بازی ها در 4K UHD از بازی های استاندارد 1080p Full HD بهتر به نظر می رسند. مزیت 4K جزئیات هر دیوار ، هر صورت ، هر سلاح ، هر وسیله نقلیه را افزایش می دهد - همه چیز واضح تر به نظر می رسد. حتی بازی های قدیمی تر مانند Call of Duty: Black Ops 3 ، یکی از معدود بازی های سازگار با 4K که قبل از عرضه Pro موجود بود ، بسیار بهتر به نظر می رسند. این جزئیات بیشتر در صورتی اتفاق می افتد که می توانید اشیاء را از نزدیک ببینید - می توانید به چهره نزدیک یک فرد خیره شوید و هر منافذ را ببینید - اما اگر هوشیار باشید باز هم بافت های کم جزئیات را مشاهده خواهید کرد.

تا زمانی که تلویزیون 4K UHD دارید ، اجرای یک بازی در 4K بسیار آسان است: این کنسول به طور خودکار وضوح تصویر شما را به 4K می اندازد ، وقتی به آن وصل شوید ، به همان روشی که وضوح تصویر شما را بر روی استاندارد PS4 مقیاس می کند.

همچنین در هر بازی نیاز به پشتیبانی از 4K دارید. قبل از راه اندازی کنسول ، حداقل بازی هایی با قابلیت 4K وجود داشت که کمتر از 10 نفر بودند. این تعداد در سالهای پس از راه اندازی Pro به طور قابل توجهی افزایش یافته است ، اما تغییرات در سطح صفحه سازگار نیستند.

بازبینی PlayStation 4 Proجولیان چوکاتو / روندهای دیجیتال
جولیان چوکاتو / روندهای دیجیتال

وقتی صحبت از پشتیبانی 4K می شود ، هر بازی متفاوت است. اگرچه به نظر می رسد بسیاری از پچ های 4K به راحتی حالت وضوح بالا را فعال می کنند ، اما برخی از بازی ها گزینه های جدید تنظیمات را به شما ارائه می دهند. به عنوان مثال ، شاهد ، به شما امکان می دهد بین اجرای آن در 4K با فریموری که با سرعت 30 فریم در ثانیه (fps) یا 1440p قفل شده تا 4K پیموده شده است ، فریمر را در 60 فریم در ثانیه قفل کنید.

Xbox One S همچنین می تواند بازی ها را به 4K ارتقا دهد. با این حال ، در حال حاضر بازی های بومی 4K ندارد و بیشتر بازی های آن همچنان با رزولوشن 1080p یا دقیقاً مانند نسخه اصلی Xbox One ارائه می شوند. Skyrim: Special Edition در PS4 Pro با سرعت 4K ارائه می شود و سایر بازی ها مانند  Titanfall 2 و  The Last Of Us تقویت رزولوشن را دریافت می کنند.

در بسیاری از موارد ، افزایش وضوح تصویر کیفیت را در هر دو مجموعه 4K و 1080p تا حدی افزایش می دهد. اگر در مجموعه 4K قرار دارید ، افزایش وضوح رندر به معنای نرمی کمتری یا مصنوعات بالا بردن است. و اگر تلویزیون 1080p دارید ، بازی می تواند "فوق العاده نمونه" باشد ، به این معنی که با رزولوشن بالاتر و سپس مقیاس پایین تر تا 1080p ارائه می شود. نتیجه آن تصویری شفاف تر و تمیز تر است.

البته این همه کمی گیج کننده است. در حالی که بسیاری از بازی ها وقتی PS4 Pro را به سیستم وصل می کنید "فقط به نظر بهتر می رسند" ، ممکن است خود را با تنظیمات در نظر بگیرید تا بازی ها "درست" کار کنند. این مشکلی نیست - انتخاب بیشتر عموماً چیز خوبی است - اما ، همانطور که با اضافه کردن تکه ها و سایر ویژگی های سیستم PC به کنسول ها ، این ویژگی تصمیمات بیشتری را به شما منتقل می کند و شما را وادار می کند تا درباره جنبه های فنی تحقیقات بیشتری انجام دهید. بازی ها پس از راه اندازی ، سونی همچنین " حالت تقویت " را به Pro اضافه کرد ، که بازی ها را بدون پشتیبانی اختصاصی برای Pro اجرا می کند تا در فریمورهای بالاتر اجرا شوند. متأسفانه ، این ویژگی به دور از ایده آل نیست: نتایج "تقویت" از بازی به بازی دیگر متفاوت است ، و سونی تصدیق کرده استکه می تواند باعث بروز اشکالات غیرقابل پیش بینی شود و خطای آزمایشی و خطایی بیشتری را به کنسول شما اضافه کند. این یک مزیت در رایانه شخصی است ، جایی که این تمایزها به شما امکان می دهد سخت افزار خود را سفارشی کنید ، اما روی یک کنسول احساس می شود بیشتر به عنوان یک بار احساس می شود.

شاینیر ، مردم غمگین

هر دو PlayStation 4 و PS4 Pro از دامنه پویای بالا پشتیبانی می کنند ، بنابراین از نظر فنی تنها فایده ای برای PS4 Pro نخواهد داشت. اما از آنجا که HDR فقط در زیر مجموعه تلویزیونهای 4K موجود است و در ابتدا PS4 Pro با 4K و HDR در کنار هم کار شده است تا برابری تصویر کنسول را تقویت کند ، جنبه ای مهم و بسیار سوال برانگیز است که کنسول می تواند انجام دهد.

با پشتیبانی HDR ، سونی بازیکنان را به دنیای پیچیده استانداردهای نرم افزاری کنترل نشده و رقیب سوق داده است. HDR یک ویژگی جداگانه از 4K است که بیشتر منتشر نشده است و شناسایی آن هنگام خرید تلویزیون دشوار است. اشکال مختلف HDR نیز وجود دارد: PS4 Pro نیاز به HDR 10 دارد ، که با "HDR Premium" متفاوت است. یک استاندارد رقیب ، Dolby Vision نیز وجود دارد که مشابه آن است اما با PS4 Pro کار نخواهد کرد.

حتی اگر یک تلویزیون سازگار را خریداری می کنید ، شانس خوبی برای شما وجود دارد که ممکن است مشکلات فنی ناامید کننده ای داشته باشید که می تواند مانع از توانایی شما در بازی ها با HDR شود. گرچه متفاوت است از مدل به مدل و مارک به مارک ، به نظر می رسد که مدل ها ممکن است دارای مشکلات سازگاری باشند. به نظر می رسد برخی از این موارد مربوط به سیستم عامل هستند. در نوامبر سال 2016 ، ال جی برای برخی از تلویزیون های خود پچ سیستم عامل را منتشر کرد که به طور خاص مشکلات PS4 Pro را برطرف می کرد.

برای این بررسی ، ما PS4 Pro را با یک سری 8 سری سامسونگ آزمایش کردیم ، که مشخصات فنی این کنسول را برآورده می کند. تلویزیون قادر به ثبت 4K و HDR در سایر دستگاهها بود. با وجود PS4 Pro ، این مجموعه اتصال HDR را شناسایی کرد ، اما نتوانست آن را به درستی حفظ کند. این مشکل تا حدی برطرف شد که تکنسین های سامسونگ جایگزین مادربرد تلویزیون شدند ، اما HDR هنوز با هر تنظیم سازگار نبود.

همه این موانع راه HDR را غیرقابل استفاده می دانند که شرم آور است.

اگرچه ساده کردن این مسئله تا تلویزیون معیوب بسیار ساده است ، اما لازم به ذکر است که مشکل این مسئله به هیچ وجه در مورد تکنیک های فنی PS4 Pro ارائه نشده است. در حالی که سازندگان تلویزیون سعی در ساخت مجموعه های HDR خود با PS4 Pro سازگار داشته اند ، به نظر می رسد عادلانه است که بگوییم که هر فرد هنگام جفت کردن کنسول با یک تلویزیون ، مسائل مربوط به خود را دارد.

علاوه بر این ، PS4 Pro برای پشتیبانی از HDR باید مستقیماً به تلویزیون شما وصل شود. این می تواند محتوای HDR را از طریق تعویض کننده ، گیرنده یا هر نوع رمز عبور ارائه ندهد . این محدودیت که به نظرم نادر است ، اگر هم بی سابقه نباشد ، برای هر کسی که از هر نوع صدای فراگیر یا سایر تجهیزات سینمای خانگی با کیفیت بالا استفاده می کند ، مانعی جدی برای ورود خواهد بود. با توجه به اینکه این فناوری چقدر تخصصی است ، دیوانه وار نیست که فکر کنید بسیاری از افرادی که قادر به استفاده از HDR هستند ، مایل به استفاده از آن در رابطه با سیستم بلندگو هستند.

حتی در شرایط ایده آل ، فعال کردن HDR می تواند پیچیده تر از راه اندازی 4K باشد. اگرچه PS4 Pro این کار را تا حد امکان آسان می کند ، با فعال کردن این ویژگی در تلویزیون ممکن است شما نیاز به یک شیرجه عمیق به تنظیمات داشته باشید و یک آزمایش و خطا نسبتاً مناسب داشته باشید. به نظر می رسد تولید کنندگان تلویزیون 4K UHD (فوق العاده HD) و HDR را در هم می آمیزند. این بسته به مجموعه متفاوت خواهد بود اما پیچیده است و هیچ نقشه راه بصری برای کار کردن آن وجود ندارد.

همه این موانع راه HDR را غیرقابل استفاده می دانند که شرم آور است. بر اساس آنچه در رویداد رونمایی PS4 Pro دیدیم ، جایی که دیدیم PS4 Pro با استفاده از 4K و HDR در کنار یکدیگر و واحد بررسی ما که فقط در 4K بازی کردیم ، مطمئناً HDR از این دو نسخه قابل توجه تر است . نورپردازی پویاتر به شما امکان می دهد تا در مسافت های طولانی تر مشاهده کنید ، و جزئیات ظریف را در مکانهای روشن و تاریک که HD استاندارد مبهم است تشخیص دهید.

رفتن به "Pro" در VR

PlayStation 4 Pro همچنین بدون در نظر گرفتن تلویزیون شما می تواند چگونگی عملکرد بازی های PSVR را بهبود بخشد . با توجه به مارک Cerny سونی ، PS4 Pro بدون پشتیبانی اختصاصی که در بازی های فردی ایجاد می کند ، به طور خودکار هیچ پیشرفت فنی را متحمل نمی شود. براساس آزمایشات ما ، عموماً این موضوع را پیدا کردیم. اگرچه بازی ها ممکن است به دنبال استفاده از PS4 Pro برای تقویت PSVR به روش های مختلف باشند ، اما به نظر می رسد قدرت گرافیکی اضافه شده به هدست این امکان را می دهد تا هدست را با تفکیک پذیری بالاتری نمایش دهد.

اطلاعات گارانتی

PlayStation 4 Pro شامل یک سال ضمانت با مسئولیت محدود از تولید کننده است.

ما را

PS4 Pro بدون شک بهترین نسخه پلی استیشن 4 است ، اما خیلی بهتر نیست که به زودی احساس کنید که به زودی می توانید کنسول جدید بهتر را به روزرسانی کنید.

آیا جایگزین بهتری وجود دارد؟

بستگی به وضعیت شما دارد PS4 استاندارد قادر به انجام تمام بازی های یکسان است ، بنابراین شما هیچ عنوانی را با قیمت ارزان تر خود از دست نخواهید داد. در این حالت ، Pro فقط برای کسانی است که به دنبال کسب حداکثر استفاده از تلویزیون 4K خود هستند. در غیر این صورت ، در حال حاضر تنها گزینه های دیگر Xbox One X یا رایانه بازی است ، اما شما نمی توانید از ویژگی های شگفت انگیز مانند Persona 5 Royal و Final Fantasy 7 Remake استفاده کنید .

چقدر طول می کشد؟

خیلی طولانی نیست. PS5 هنوز هم قرار است این تعطیلات را آزاد کند و هرگونه مشکلی در زمینه تولید یا راه اندازی آن ندارد ، بنابراین ساعت در PS4 Pro و به طور کلی این نسل تمام می شود. احتمالاً در ابتدای نسل بعدی چند بازی کراس اوور وجود خواهد داشت ، اما این تنها تا این مدت ادامه خواهد داشت.

آیا باید آن را بخرید؟

بله ، اگرچه ارزش به خاطر سپردن پلی استیشن 5 درست در گوشه و کنار است.

این مقاله آخرین بار توسط Cody Perez ، مشارکتگر دیجیتال Trends در 11 مه 2020 به روز شد.

 
 
منبع : https://www.digitaltrends.com



:: موضوعات مرتبط: PS4 , PS5 , ,
:: برچسب‌ها: PS4 در مقابل PS5 , ps4 , ps5 , دانلود بازی ps4 , دانلود بازی ps5 ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط

???????????? مقدمتان محترم خیلی خوش آمدید
<-ForumPostTitle-> <-ForumPostUrl-> <-ForumPostCountAnswer-> <-ForumPostHit-> <-ForumPostLastAuthor->

RSS

Powered By
loxblog.Com